به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محمد مخبر در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه که در وزارت کشور و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی و مشارکت مدیران روابط عمومی استان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده به نحوی که برخی از این اقدامات در دوران پس از انقلاب اسلامی کم نظیر بوده است اما به دلیل ضعف های موجود در تبیین اقدامات و همچنین تلاش های فراوان دشمنان برای سیاه نمایی، نتوانسته ایم این فعالیت های کم نظیر را آن طور که باید به افکار عمومی منعکس کنیم
.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت وظایف و مأموریت های قوه مجریه و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم و اداره کشور خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیت های قوه مجریه به دلیل اثرگذاری فراوان در زندگی مردم، مبنای کارآمدی نظام قرار می گیرد از این رو مأموریت مهم روابط عمومی ها این است که اطلاع رسانی به موقع و دقیقی از فعالیت های دولت داشته باشند تا سرمایه اجتماعی نظام و دولت افزایش یابد
.
وی با بیان اینکه امروز موضوع رسانه، تبلیغات و اطلاع رسانی به یک مبحث علمی جدی و مهم در دنیا تبدیل شده است خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاع رسانی مجهز شویم چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان می توانند حقایق را وارونه جلوه دهند. در این زمینه الزاماتی وجود دارد که باید روابط عمومی ها پشتیبانی شوند
.
در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به برپایی جنگ ترکیبی دشمن علیه کشورمان، پایه اصلی این جنگ ترکیبی را جنگ شناختی دانست و اظهار داشت: باطلالسحر این جنگ شناختی، جهاد تبیین است، در تبیین از حقیقت پرده برداشته میشود که باید با اقناع همراه باشد
.
وی ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین یک ماموریت الهی و جزو رسالت پیامبران و اهل بیت علیهمالسلام است و کانون و نقطه اصلی جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است
.
وزیر کشور نقش فناوری را در اقناع سازی مهم توصیف کرد و افزود: این موضوع هم به کار سرعت میدهد و هم گستره آن را بیشتر میکند؛روابط عمومی امروز یکی از ارکان اصلی کار است. هر کاری انجام میشود، نیازمند پیوست رسانهای است. پیوست رسانهای نه فقط برای اطلاعرسانی، بلکه برای اقناعافکار عمومی و مخاطبان باید تدوین و اجرا شود
.
وحیدی ادامه داد: اقناع هم به دانش و هم به هنرمندی و یکپارچگی نگاهها نیاز دارد. در موضوعات مختلفی که پیش میآید، میبینم که حقایق تحریف شده بازنشر میشود. در اغتشاشات سال گذشته بیش از ۹۰ درصد جنگ در فضای مجازی و فضای رسانهای و درصد کمی از آن در فضای حقیقی بود
.
وی خطاب به مسئولان مراکز روابط عمومی تأکید کرد: کار شما شبانهروزی است و امیدوارم بتوانیم با جبههسازی از افکار عمومی در مقابل جنگ ترکیبی صیانت کنیم
.
سپهر خلجی نیز با اشاره به گزارش آمار و عملکرد روابط عمومیهای نهادهای دولتی، گفت: این مراکز پل ارتباطی دولت و افکار عمومی هستند. اساس کار روابط عمومیها تبیین، تبلیغ و روایت واقعی پیشرفتهاست
.
وی افزود: در شبکه روابط عمومی در اقصی نقاط کشور هزار و ۲۷۰ نفر در روابط عمومی استانها و هزار و ۱۵۰ نفر در دستگاههای اجرایی مشغول فعالیت بوده که ۹۰ درصد آنها از لحاظ سنی نیز جوان و پرانگیزه هستند
.
خلجی درباره میزان تحصیلات فعالان شاغل در روابط عمومیها تصریح کرد: ۵۴ درصد دارای کارشناسی ارشد و دکتری و ۵۰ درصد دارای از شاغلان این حوزه هم دارای تحصیلات علوم ارتباطات و رسانه هستند
.
وی با تأکید بر اهمیت نقش استانها در نظام اطلاعرسانی، افزود: همافزایی و همکاری خوبی میان دستگاهها شکل گرفته ولی نیازمند تقویت است
.
محمد صائبی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: ایجاد شبکه واحد اطلاعرسانی برای توزیع و انتشار اخبار دولت ضروری است تا مدیران روابط عمومی در قالب شبکه واحد اقدام کنند
.
وی ادامه داد: پیوست رسانه ای در دستگاه ها باید تعریف شود و برای پروژه های عمرانی نیز باید پیوست رسانهای لحاظ شود تا تبیین و امیدآفرینی ایجاد شود
.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران تصریح کرد: پیشنهاد میشود همچون سایر اصناف تحت عنوان تشکل و حمایت دولتی یا غیردولتی مسئولان و افرادی که در حوزه روابط عمومی مشغول هستند؛ قرار بگیرند
.
صائبی سپس گفت: تبیین ساختار روابط عمومی و ارتقا جایگاه روابط عمومی ضروری است؛ چرا که اعتلای روابط عمومی سبب می شود تا در موضوعات تصمیمگیری به ایجاد تغییرات مثبت در دستگاه ها منجر شود
.
انتهای پیام/