1. ايجاد فرصت براي کارکنان در شناخت، پرورش و تقويت استعدادها و توانايي هاي بالقوه خويش
2. احترام به کرامت انسانی و استفاده از نیروی بیکران اندیشه¬های کارکنان جهت اتخاذ تصمیم بهتر در سازمان
3. استفاده از تجربه، انديشه و عقايد کارکنان در اداره هر چه بهتر کليه امور سازمان
4. ایجاد انگیزه و حس رقابت سالم در بین کارکنان.
5. افزايش مسووليت پذيري در حفظ، بقا و رشد روزافزون سازمان
6. بهبود ارتباطات و روابط متقابل بين کارکنان و مديران به منظور ارتقاي بهره وري
7. تلاش در جهت ایجاد شرایط کاری پویا و سازنده با هدف سرعت بخشیدن به روند رشد و دسترسی به اهداف و سیاستهای سازمان با مشارکت کارکنان
8. بهبود مستمر امور محوله، کاهش هزینه¬ها، بهبود روندها و رفع مشکلات سازمان با بهره¬گیری از نظرات و آرای کارشناسی
9. شنیدن آرا و اندیشه¬های همه کارکنان
10. ایجاد انگیزه در کارکنان در به کارگیری نیروهای مبدع و مبتکر
11. از بین بردن حاشیه نشینی و بی تفاوتی در کارکنان
12. ارتقاء سطح کارائی کارکنان و نزدیک¬سازی اهداف فرد و سازمان
13. ایجاد شرایط کاری پویا و سازنده در سرعت بخشیدن به روند رشد و پیشرفت سازمان
14. ارتقاء سطح کیفی زندگی مادی و معنوی و سلامت و نشاط روحی در کارکنان
15. ایجاد حس مالکیت در کارکنان
16. افزایش توان اجرایی مدیریت در اداره امور سازمان
17. افزايش قدرت انعطاف پذيری سازمان در برابر شرايط نامطمئن محيطی و حذف کارهای زائد اداری و اثرات بوروکراسی اداری.
18. تسهیل در گردش اطلاعات در درون سازمان
19. القای نگاه یکپارچه و همسو در مجموعه کارکنان و مدیران سازمان و پرهیز از کار انفرادی