يکشنبه 2 شهريور 1404

اداره کل مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی  : هادی شرفی
مسئول دفتر: اصغری- جعفر
             تلفن تماس:88828604
    

شرح وظایف دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی
1- ایجاد هماهنگی و تبادل اطلاعات با واحد های بازرسی و پاسخگویی به شکایات واحدهای استانی دستگاههای اجرایی مستقر به منظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی در خصوص پاسخگویی به شکایات .
2- ارزیابی عملکرد واحد های استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها
3- تنظیم برنامه بازرسی دوره ای استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها و اجرای آن از طریق بازرسی های مالی و اداری .
4- انجام بازرسی های  موردی از دستگاه های اجرایی با دستور مقامات مافوق
5- انجام همکاری های لازم با گروه های بازرسی و نهادهای قانونی کشور به منظور حسن انجام وظیفه محوله و ایجاد هماهنگی در این زمینه .
6- تنظیم گزارش از نتایج بازرسی های انجام شده و ارسال آن برای مراجع ذیربط.
7-بررسی و پاسخگویی به شکایات و تقاضاهای مردم که از طریق نهاد ریاست جمهوری ،سازمان بازرسی کل کشور ،وزارت کشور و دیگر ارگان ها ی مسئول ارجاع می گردد.
8- بررسی ،اظهار نظر و تهیه پیش نویس تصویبنامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه های لازم در ارتباط با استانداری و واحدهای تابعه (فرمانداری ها و بخشداری ها )و ارائه به مرکز مدیریت عملکرد ،بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور برای سیر مراحل تصویب با همکاری واحد های ذیربط.
9- عضویت و شرکت در جلسات کمیته ها و کارگروه ها با موضوع تحول اداری ،ارتقاء سلامت اداری مبارزه با فساد و رشوه و تکریم ارباب رجوع.
10- تنظیم و اظهار نظر درباره متن قراردادها استانداری و واحد های تابعه و وابسته با اشخاص حقیقی و حقوقی
11- طرح پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری استانداری و دفاع از آن در مراجع قانونی
12- معاضدت قضایی (اعم از طرح دعوا ،دفاع از دعوا ،تهیه لوایح و مشاوره )مدیران و کارکنان استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها در خصوص دعاوی مرتبط با انجام وظایف اداری آنان در کلیه مراجع قضایی،اداری و محاسباتی
13-همکاری با مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور در خصوص کلیه دعاوی که در مرکز علیه استانداران ،فرمانداران ،بخشداران و واحدهای تابعه طرح و یا از سوی آنان علیه اشخاص دیگر مطرح می شود.
14- انجام امور ثبتی و مستند سازی اموال منقول و غیر منقول استانداری و طرح دعاوی مالکیت و تصرف و متفرع بر آنها و تملک اراضی و اماکن مورد نیاز براساس قوانین موجود برای استانداری و واحد های تابعه و وابسته .
15- نظارت ،ارزیابی و بازرسی از نحوه ارای کلیه ماموریت ها و وظایف استانداری و واحد های تابعه و وابسته و بازرسی از دستگاه های اجرایی استان .
16- دریافت و بررسی شکایات کتبی مراجعین از کارکنان و واحدهای تابعه استانداری و دیگر ادارات و تهیه گزارش جهت مقامات مافوق .
17- بررسی پیرامون صحت و سقم موارد مورد شکایت و پیگیری در این زمینه جهت احقاق حق شاکی و صدور پاسخ کتبی بمنظور اطلاع شاکی از نتیجه رسیدگی به شکایات .
اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات مردمي (سامد) ارتباطات و مشاوره
برقراري ارتباط فراگير و مستمر با مردم به صورت تلفني، حضوري و ساير ورودی ها از جمله پست و سايت اينترنتي
-  ارائه مشاوره و راهنمايي به متقاضيان تلفني و حضوري
-  ثبت، انتقال و انعکاس صحيح و کامل تقاضا ها به دستگاه هاي استاني و فرا استاني
-  اطلاع­ رسانی به متقاضيان از مرجع پاسخگویی
نظارت و پيگيري
-   پيگيري و نظارت تا حصول نتيجه با رويکرد حل مسئله
-    ايجاد هماهنگي بين دستگاه­ها از منظر پاسخگویی
-   هماهنگي با ساير مراکز پاسخگویی به مردم
-   نظارت بر عملکرد دستگاه­هاي اجرايي و مديران از منظر پاسخگویی
-   نظارت و کنترل برکيفيت ارائة خدمات دستگاه‌ها
گزارش گیری و گزارش دهی
-  تهيه و تنظيم گزارش­هاي استحضاري،تحليلي كيفي-كمي در مقاطع زماني روزانه،هفتگي، ماهيانه، فصلي و سالانه
-  شناسايي و ريشه­ يابي مشکلات و ارائة راهکارهاي اصلاحي بر اساس پيشنهادهاي مردم
-   ارزيابي و رتبه­ بندي دستگاه­هاي اجرايي و مديران
-   تدوين الگوها و فرايندهاي پاسخگویی
ارتباط مسئولين از طريق سامانه 111
انجام هماهنگي لازم جهت برقراري ارتباط مستقيم مسئولين استاني بامردم از طريق تلفن 111
ساير اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات مردمي
برگزاري جلسات ملاقات مردمي استاندار محترم (كارگروه ملاقات مردمي استاندار)
-  انجام امور مربوط به ثبت، ارجاع و پيگيري نامه هاي واصله در سفرهاي شهرستاني استاندار محترم
 
Aa