استاندار تهران گفت: آثار وضعي تخريب محيط هاي دانش آموزي به جامعه سرايت خواهد كرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه شوراي اجتماعي استان تهران در خصوص لزوم توجه به مقوله نماد در آموزش و پرورش گفت: ابتدا بايد عواملي كه ممكن است محيط دانش آموزي را تخريب كند و آثار وضعي آن به فرهنگ، اخلاق و خانواده ها سرايت كند را آسيب شناسي و شناسايي كنيم تا بتوان طبق آن برنامه ريزي و اقدام كرد.
فخاري با بيان اينكه نماد اخلاق فرهنگي جامعه ما را هدايت ميكند گفت: همانطور كه وضعيت امروز جامعه ما انعكاس نحوه تربيت جامعه در گذشته است، آسيب فرداي جامعه هم آسيب امروز دانش آموزان است، لذا آنچه براي آينده دانش آموزان اثر گذار هست بايد با يك هدف مشخص و مطالعه شده در دستور كار قرار گيرد.
وي افزود: فعاليت در اين حوزه فقط مربوط به آموزش و پرورش نيست بلكه همه شئونات حكمراني وظيفه دارند در اين خصوص در كنار آموزش و پروش قرار گيرند، آموزش و پروش محيط و ظرف را آماده ميكند، مظروف توسط ديگر ارگان ها بايد آماده شود.
استاندار تهران با اشاره اين مطلب كه موضوع نماد از گذشته مطرح بوده است، خواستار جبران عقب ماندگي ها در اين حوزه شد و افزود: بايد براي اقدامات جبراني هم برنامه ريزي كرد، موضوع نماد از گذشته بوده ولي عوارض آن فرق ميكرد، لذا آموزش و پرورش بايد نقش محوري خود را در اين خصوص ايفا نموده و محيط را براي رسيدن به هدف آماده كند.
رييس شوراي أجتماعي استان تهران با با تاكيد بر مشخص نمودن سهم هر كدام از ادارات و دستگاه ها در اجراي اين طرح ، خواستار تعيين نقش براي دانش آموزان و مشاركت دادن آنها در اجراي طرح نماد شد. فخاري گفت: بايد ديد نظام مميزي اين طرح كجاست و وظيفه بررسي و نظارت بر احراي اين طرح بر عهده كدام دستگاه است، چراكه اگر ديگران مارا مميزي كنند و به ما نمره دهند ايراد كار مشخص شده و طرح زودتر به نتيجه ميرسد.
استاندار تهران افزود: استمرار اين حركت نبايد فراموش شود، بلكه بايد با حفظ اولويت به فعاليت خود ادامه دهد و اجازه ندهد در اجراي آن وقفه اي ايجاد شود.
وي با تاكيد بر توجه بيشتر به حوزه پرورش گفت: آنچه اهميت دارد پرورش دانش آموزان جهت بهره گيري از آنچيزي است كه آموزش ديده اند كه اين موضوع بايد از دوران ايتدايي آغاز و تا پايان متوسطه ادامه پيدا كند.
استاندار تهران در بخش ديگري از سخنان خود تهيه اطلس آسيب هاي احتماعي را بسيار حائز اهميت خواند و گفت: با توجه به تفاوت آسيب ها در مناطق مختلف تهران، بايد آسيب ها ، امكانات و ابزار قابل اتكا در مناطق مختلف به تفكيك احصا و پس از مطالعه و شناسايي راهكار هاي اجرايي نسبت به مرتفع نمودن آسيب ها برنامه ريزي كرد.