سه شنبه 25 شهريور 1404
تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1402
کد 153146

پرونده ویژه/ مدیرکل بازرسی استانداری تهران: ثبت ۱۶۰ هزار تماس در سامانه سامد/ ارتباط مستقیم با مردم، اعتماد اجتماعی را افزایش می‌دهد

مدیرکل مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری تهران با تاکید بر اجرای دقیق ارتباطات مردمی در تهران و شهرستان‌های استان تهران گفت: ارتباطات مردمی دریچه برای شروع دیدن ظرفیت ها و پیگیری برای کاهش کاستی ها است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، اسدالله تقی‌زاده با اشاره به سیاست های اتخاذی دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط تنگاتنگ با مردم اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم در ارتباط دولت با مردم، رویکرد در میان مردم بودن است، از این جهت حضور مسئولان در برنامه‌ها و مناسبت های مختلف و همچنین به صورت مستمر در استان تهران از آغاز بکار دولت مردمی در حال اجرا می‌باشد و این برنامه ها در قالب برنامه های ملاقات چهره به چهره، سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد و همچنین حضور مردم در دیدارهای مسئولان استانی و شهرستانی در نمازهای جمعه انجام می شود.

 وی در ادامه افزود: در نماز جمعه تهران به صورت مستمر میز خدمت و ارتباط مردمی برگزار می شود و ارتباط دو سویه خوبی بین مردم و مدیران کل صورت گرفته است، البته این طرح در ابتدا از دید مردم نمایشی جلوه می کرد و حتی برخی اعتراضات از اجراهای مناسبتی به ما ارسال می شد که وقتی مردم استمرار را مشاهده کردند و حتی پیگیری‌ها و به ثمر نشستن درخواست‌ها را دیدند، اطمینان خوبی به میز خدمت پیدا کرده و اکنون در مصلی امام خمینی(ره) تهران با رویکرد روبه رشد مثبت هر جمعه در حال اجرا می‌باشد.
 
 مشاور استاندار تهران در ادامه با اشاره به همراهی مردم در رفع مشکلات عنوان کرد: اکنون رویکرد در ملاقات های مردمی تخصصی شده و حتی پیشنهادات و پیگیری های بسیاری برای بهتر شدن این برنامه ها دارند و این ارتباطات از یک حرکت کوتاه مدت به یک برنامه منسجم و کاملا چندجانبه تبدیل شده و ارتباطات خوبی را به صورت زنجیره وار در تمام سطوح  تا نهاد ریاست جمهوری شکل داده است. میز خدمت باعث دیدارهای مستمر مردم و مدیران کل در نماز جمعه و همراه آنان چون ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شده و همدلی خوبی شکل گرفته است.

ملاقات‌های چهره به چهره در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران انجام می شود
 
تقی زاده سپس گفت: ملاقات های مردمی در فرآیند زنجیره وار از دستگاه تا بالاترین سطح مدیریتی مورد بحث و بررسی و حتی پیگیری قرار می گیرد و به صورت متناوب با تماس های مکرر پیگیر رفع مشکلات می شوند. البته موضوعات مختلف در طرح‌ ملاقات مردمی مطرح است که یکی از آنها ارزیابی حضور مسئولان و مدیران کل به طور مستمر است.
 
وی با بیان اینکه ملاقات‌های چهره به چهره در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران انجام می شود، ادامه داد: در صورت کوتاهی مدیری نسبت به حضور در میان مردم، آن مسئول تذکر می گیرد و شاید به مرحله برخورد اداری و قانونی نسبت به عدم توجه به ملاقات های مردمی برسد. در ملاقات‌های چهره به چهره با مردم بررسی فراوانی موضوعات مختلف نیز مورد توجه است.
 
تقی زاده بیان کرد: در هفته دولت ۲۲۶ برنامه میز خدمت در شهرستان‌های استان تهران و تهران بزرگ انجام شد که حضور هزار و ۹۳ نفر در این مراجعات ثبت‌شده است که مورد پیگیری قرار گرفت، البته عمده موارد که به صورت تکرار بیان شده موضوعات تسهیلات مالی، اشتغال و مسکن بود که در حال پیگیری در کارگروه های مختلف است.
 
وی با اشاره به بررسی موضوعات مختلف در پیگیری های مردمی اظهار داشت: در بخش مسکن به صورت موردی و جمعی مسائلی مطرح شده که در حال پیگیری هستیم که این موارد در بخش های مدنظر و در بالاترین سطوح در حال بررسی می‌باشد، البته این مصادیق در حوزه درمان نیز قابل بیان است که در کارگروه بهداشت و درمان استان تهران با توجه به تحقیقات و برداشت های میدانی و درخواست‌های مردمی بزودی بررسی و اعلام نتیجه می شود.
 
مدیرکل بازرسی استانداری تهران در ادامه به مسائل اصلی بیان شده در  اجرای طرح ملاقات چهره به چهره اشاره کرد و گفت: چهار محور اصلی در طرح ملاقات‌های مردمی مدنظر و مورد تمرکز مدیران می باشد که نمونه های آن در کارگروه های مختلف چون شورای مسکن، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شورای بانک‌ها  مورد پیگیری می باشد و در برخی موارد برای تصمیم گیری های کلان به دستگاه های بالادستی نیز منتقل می شود، تسهیل در رفع موانع در حوزه های مختلف چه صنعت، تولید، مسکن، زیرساختی و غیره محصول پیگیری های مردمی است.
 
پالایش دقیق و پیگیری  درخواست های مردم منجر به افزایش رضایت مردمی در عملکرد ادارات و سازمان‌ها می‌شود

تقی‌زاده در ادامه به بررسی سیاست اتخاذی دولت سیزدهم در اجرای مداوم دیدارهای چهره به چهره با مردم پرداخت و افزود: پالایش دقیق و پیگیری  درخواست های مردم منجر به افزایش رضایت مردمی در عملکرد ادارات و سازمان‌ها می‌شود. یکی از مواردی که در اعتماد مردم به مسئولان و سازمان‌ها شکل گرفته، بیان  گزارش و نظرات مردم از آسیب ها و نقاط ضعف توسط آنان است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از برنامه های مهم، نظارت بر ادارات و سازمان‌ها  در قالب برنامه هوشمند رضایت سنجی از کارکنان‌ می‌باشد که این مهم با نظارت سازمان امور استخدامی کشوری و همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و معاونت توسعه  استانداری تهران محقق شده و در سازمان‌ها و ادارات در حال اجرا بوده و تاکنون  برای بیش از ۲۵ هزار کارمند با نصب کد دو بعدی هوشمند(QR) در استان تهران فعال می‌باشد. تا با دریافت نظرات  مردم در ارتباط با کارکنان وضعیت عملکرد دستگاه اجرایی و کارکنان آن را مورد ارزیابی قرار داد.
 
وی ادامه داد: مدت زمان رسیدگی و پیگیری یک درخواست منوط به مراحل و فرآیند های  قانونی آن است، متاسفانه پیگیری اداری نامه ها، درخواست ها و موضوعات مردمی زمانبر است درصدد هستیم تا با کم کردن برخی فرآیندهای غیرضرور، زمان و مدت رسیدگی کوتاه‌تر شود و شهروندان در زمان کمتری به پاسخ درخواست خود برسد.
 
حضور مسئولان در جمع مردم گام ظرفیت مهمی را در راستای تحقق شعار دولت مردمی سیزدهم است


وی تصریح کرد: با توجه به برنامه های پیش بینی شده برای افزایش اعتماد عمومی مردم و پیگیری درخواست‌ها، لازم است بخش های تخصصی ادارات  فعالانه تر وارد عمل شوند. حضور مسئولان در جمع مردم گام اولیه بوده و ظرفیتی شگرف را در راستای تحقق شعار دولت مردمی سیزدهم شکل داده است. اما استمرار و نتیجه بخشی امورات مردم در گام بعدی،  مهم تر از شروع کار می‌باشد.
 
مدیرکل بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی در ادامه عنوان کرد: در استان تهران تکلیف سنگین است و این نیازمند کار بسیار و همراهی سایر دستگاه های اجرایی به ویژه قوه قضائیه است، که همکاری دو سویه و همنوایی در تهران با همراهی دستگاه قضا شکل گرفته و  گزارشاتی که از فساد اداری، تبعیض و تخلفات دستگاه‌ها به این اداره کل و سامانه سامد ارسال می شود، توسط بازرسین بررسی و مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: این امور  با حساسیت پس از پیگیری به دستگاه های ناظر و هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری انتقال داده می شود و به صورت تخصصی  بررسی و به آن توجه می شود، از ابتدای دولت سیزدهم در استانداری تهران بیش از ۷۰ مورد پرونده  بررسی شده که با آنها برخورد لازم در راستای مبارزه با فساد صورت گرفته و  این مسیر ادامه دارد.
 
خبرنگار: معصومه محمدی

انتهای پیام/
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 18 مهر 1402
  • ساعت 10
  • توسط راحله جمعه زاده/ استانداری تهران
  • تعداد بازدید 58
نظرات شما
captcha refresh
Aa