"اسماعيل موسوي مقدم" مدير امور انتقال نيروي يك تهران ضمن اعلام گزارشي از عملكرد اين امور در مورد آمادگي براي عبور از پيك بار 1400 گفت: با وجود فرسودگي و عمر بالاي شبكه و تجهيزات، در بخش خطوط هوایی تحت پوشش این امور ، بیشترین رفع عیب به انجام رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری برق منطقهای تهران(تابش)؛ "اسماعيل موسوي مقدم" مدير امور انتقال نيروي يك تهران ضمن اعلام گزارشي از عملكرد اين امور در مورد آمادگي براي عبور از پيك بار 1400، تمركز بر موضوع عيبيابي و علاج واقعه، پيش از وقوع را از اهداف اجراي برنامههاي خود عنوان كرد و با اشاره به چالشهايي از جمله كمبود نيروي انساني متخصص، عدم تامين مالي و حركت به سوي تمرکز گرايي، اظهار داشت: امور انتقال نيروي يك تهران از سعادتآباد تا رودشور را تحت پوشش خود داشته و كنترل بيش از 43 درصد فيدرهاي با حساسيت بالا را به عهده دارد كه با وجود فرسودگي و عمر بالاي شبكه و تجهيزات، در بخش خطوط هوایی تحت پوشش این امور بیشترین میزان رفع عیوب به انجام رسیده است.
مدیر امور انتقال نیروی ۱ تهران ضمن تاکید بر حفظ روند جاری و رفع معایب در این امور عنوان داشت: تمام عیوب شبکه تحت پوشش (به استثنای برخی خطوط) در نرمافزار جامع ثبت و در اسرع وقت رفع میگردد .
وی در مورد اهم اقدامات انجام شده در حوزه خطوط زمینی امور انتقال نیروی یک تهران به تعویض تمامی سرکابلهای ۲۰ کیلوولت معیوب در پستهای مهرپرند، سردار جنگل، شهریار، کن، خازنهاي پست سینا، اجراي عمليات انتقال كابلهاي ارتباطي 63 كيلوولت خروجي ترانسهاي نيروگاه طرشت به پست GIS طرشت و آغاز عملیات جابجایی کابل مترو آزادی، از پست شهید فیروزی قدیم به پست GIS طرشت اشاره کرد .
موسوی مقدم با اشاره به تعمیرات اساسی ۱۶ ترانس انتقال و فوق توزیع و تعمیر اساسی ۲۴ دستگاه بریکر در سطوح ولتاژی ۶۳ ، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت، رفع معايب باسبارها و فيدرهاي 20 كيلوولت طرشت و افزايش سيستم كولينگ ترانسهاي پر بار شبكه به منظور عبور از پیک بار ۱۴۰۰ در حوزه تجهیزات پست اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۴ پست (۱ پست انتقال و ۳ پست فوقتوزیع) جديدالاحداث در این امور به بهرهبرداری رسیده است كه كارشناسان اين امور در همه مراحل تست و راه اندازي آنها حضور فعال داشتهاند.
مدیر امور انتقال نیروی یک تهران در پایان با اشاره به موضوع طولانی شدن روند رفع عیوب به عنوان یک چالش اساسی عنوان داشت: طی سال گذشته فرآیند تهیه و ساخت لوازم یدکی و رفع معایب توسط امورهای انتقال نیرو در اسرع وقت انجام میشد ولیکن با رویکرد جدید فرآیند یادشده بسیار طولانی شدهاست .