به منظور افزایش شفافیت اداری، تسریع در فرایند خدمت رسانی و بهبود شاخص های زیست محیطی، با بهره گیری از سامانه جامع مالی و اداری، استفاده از کاغذ و ملزومات اداری در ساختار داخلی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به حداقل خواهد رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ "میلاد شجاعی نصیرآبادی" مدیر امور مالی این شرکت در مصاحبه ای، از عزم جدی برق پایتخت به منظور دستیابی به بالاترین شاخص های سلامت اداری و همچنین زیست محیطی خبر داد و گفت: در همین راستا از مهرماه سال گذشته، ایده اولیه طراحی سامانه ای به منظور بهینه سازی هرچه بیشتر فرایند اداری در این شرکت شکل گرفت و با تصویب طرح های اولیه و آماده سازی پایگاه داده ها در کمتر از شش ماه، سامانه مزبور با عنوان "سامانه جامع مالی و اداری" از ابتدای سال 1400 به شکل رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.
"شجاعی" با بیان این که در ساختار سنتی مرسوم، با توجه به تعدد ورودی داده های دستگاه های اجرایی؛ فقدان پیوستگی اطلاعات و تبادل لحظه ای داده ها در نرم افزارهای اداری، منجر به بروز مشکلاتی در ثبت و ضبط داده ها و حتی فقدان یا عدم دسترسی مناسب به اطلاعات ضروری می شود افزود: با راه اندازی این سامانه، ضمن ایجاد پیوستگی جریان داده ها و ایجاد چهارچوب های مکانیزه نظارتی، با جلوگیری از ایجاد هرگونه گلوگاه فساد احتمالی، شفافیت فرایند به بالاترین حد ممکن رسیده و روند ارائه خدمات به مخاطبان اعم از همکاران سازمانی و یا مشترکان و مخاطبان بیرونی به شکل قابل ملاحظه ای تسریع خواهد شد.
مدیر امور مالی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بهره برداری از این سامانه را در راستای برنامه های اجرایی این شرکت به منظور حذف مراجعات فیزیکی و ارائه خدمات غیرحضوری دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1400 با آغاز بهره برداری رسمی از سامانه جامع مالی و اداری در ساختار اداری این شرکت، علاوه بر کاهش قابل ملاحظه مصرف کاغذ و ملزومات اداری و هزینه های جاری به منظور بهبود شاخص های زیست محیطی و همچنین حذف تقریبی 70 درصد از مراجعات کارکنان و تسریع در ارائه برخی از خدمات اداری به مشترکان و هموطنان تهرانی، با آزادسازی تقریبی 20 درصد از کارکنان بخش اداری از طریق حذف درگاه های دستی ورود اطلاعات، از ظرفیت انسانی ایجاد شده در جهت بهبود سایر فرایندهای کاری همچون افزایش دقت بررسی اسناد و بهسازی فرایندهای کاری به منظور جلوگیری از موازی کاری استفاده شده است که این مهم، بی تردید در آینده ای نزدیک، افزایش بیش از پیش رضایت مندی هموطنان تهرانی از خدمات ارائه شده توسط شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ را به دنبال خواهد داشت.