Please ensure Javascript is enabled for purposes of
website accessibility
شنبه 1 شهريور 1404
En
پیشخوان ارباب رجوع
سیمای استان
تاریخ
جغرافیا
اقتصاد
فرهنگ و هنر
جاذبه های گردشگری
مشاهیر و بزرگان
حمل و نقل
استانداری تهران
استاندار
معرفی استاندار
شرح وظایف
حوزه استاندار
اداره کل حوزه استاندار
اداره کل روابط عمومی و امور بین المللی
اداره کل مدیریت بحران
هسته گزینش
اداره کل بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی
هماهنگی امور ایثارگران
اداره کل امور زنان و خانواده
دفتر مرکزی حراست
مرکز مقاومت بسیج
معاونین استاندار
معاونت سیاسی و اجتماعی
معرفی معاون
واحدهای تابعه
دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری
دفتر امور اجتماعی و فرهنگی
معاونت امنیتی، انتظامی
معرفی معاون
واحدهای تابعه
دفتر امور امنیتی و انتظامی
اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی
اداره کل پدافند غیرعامل
معاونت هماهنگی امور عمرانی
معرفی معاون
واحدهای تابعه
دفتر فنی،امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک
دفتر امور شهری و شوراها
دفتر امور روستا یی و شوراها
معاونت توسعه مدیریت و منابع
واحدهای تابعه
اداره کل امور اداری و مالی
دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری
مدیریت فناوری ، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت
معاونت هماهنگی امور اقتصادی
معرفی معاون
واحدهای تابعه
دفتر هماهنگی امور اقتصادی
دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال
مشاورین استاندار
نمودار سازمانی
استانداران سابق
فرمانداری ها
فرمانداران استان تهران
شرح وظایف
پورتال فرمانداری ها
اسلامشهر
بهارستان
پاکدشت
پردیس
پیشوا
تهران
دماوند
رباط کریم
ری
شمیرانات
شهریار
فیروزکوه
قدس
قرچک
ملارد
ورامین
اخبار
اخبار استانداری
اخبار فرمانداریهای استان
اخبار شهرداریهای استان
اخبار ادارات استان
اخبار دفاتر استانداری
اطلاعیه ها
گزارش عملکرد
چند رسانه ای
آرشیو کل اخبار
خدمات الکترونیک
سامانه پیشخوان ارباب رجوع
فرم ملاقات با استاندار
فرم نظرسنجی خدمات الکترونیکی
نظرات مردمی در بهبود ارائه خدمات
پویش ایده های برگزیده روستایی
فرم نظرات مردمی در رابطه با پیش نویس مقررات استانی
شیوه نامه پویش ایده های برگزیده روستایی
فرم درخواست پشتیبانی شبکه دولت
سامانه شفافیت استانداری تهران
سامانه ملی خدمات دولت-ویژه مردم(استانداری تهران)
پشتیبانی از افراد کم توان
میز خدمت
ستاد وزارت کشور
استانداری
تماس با ما
اطلاعات تماس استانداری تهران
با ما در تماس باشید
تلفن تماس دفاتر استانداری
فرم تماس با دفتر استانداری
اطلاعات تماس مسئولین استان
سوالات متداول
پیشخوان ارباب رجوع (پنجره واحد خدمات وزارت کشور)
ملاقات با استاندار
×
فرم ملاقات با استاندار
ارتباط با محمدصادق معتمدیان
ارسال پیامک
تماس تلفنی
آدرس بر روی نقشه
نظام پیشنهادهای مدرن و امروزی
در سال 1950 و پس از جنگ جهانی دوم نظام بهبود مستمر یا همان (کایزن)، بعد جدید و سیستماتیک تری به برنامه های نظام پیشنهادها افزود.
کایزن بر بهبود مستمر و تغییرات کوچک و پیوسته تاکید دارد و نظام پیشنهادها یکی از ابزارهای اصلی جهت این امر می باشد که نقش عمده ای را در انجام تغییرات کوچک برای بهبود مستمر (کایزن) ایفا می کند.
پس از آنکه ژاپنی ها با فرهنگ بهبود مستمر و بی پایان که توسط ادوارد دمینگ و ژوران به آن ها آموزش داده شده بود، آشنا شدند و بعد از بازدیدهایی که مسئولین اجرائی ژاپنی از شرکت های آمریکایی داشتند، با نظام پیشنهادها آشنا شدند و بکارگیری این سیستم را در شرکت های خود به صورت علمی و سیستماتیک آغاز کردند.
اما این پیروی از آمریکایی ها در اجرای نظام، کاملاً هوشمندانه بود. در الگوی آمریکایی نظام پیشنهادها، بر منافع مالی پیشنهاد تاکید می شد و انگیزه مالی ایجاد می کرد، در حالیکه الگوی ژاپنی بر اثرات جانبی مشارکت مثبت کارکنان تاکید می نمود.
همچنین برخلاف آمریکایی ها که به دنبال تغییرات وسیع و یکباره بودند، ژاپنی ها علاقه مند تغییرات و بهبودهای کوچک، ولی مستمر بودند. امروزه در اغلب شرکت های تولیدی بزرگ و تقریباً نیمی از شرکت های کوچک و متوسط ژاپنی نظام پیشنهادها شکل گرفته به طوریکه بیش از 92 درصد از مؤسسات ثبت شده در بورس سهام و اوراق بهادار توکیو نظام پیشنهادها را اجرا می کنند.
از جمله شرکت های موفق و با سابقه در امر نظام پیشنهادها در ژاپن، شرکت ماتسوشیتا می باشد که در سال 1985 با دریافت بیش از 6 میلیون پیشنهاد در سال، مقام اول را در میان تمام شرکت های ژاپنی بدست آورد. در ضمن بالاترین تعداد پیشنهاداتی که توسط یک کارگر در طول سال در این شرکت ارائه گردید، 16821 پیشنهاد بوده است.
شرکت هیتاچی قبل از اینکه شرکت ماتسوشیتا در سال 1985 از آن سبقت بگیرد به مدت پنج سال پیاپی مقام اول را از آن خود کرده بود. در آمریکا نیز حدود 90 درصد شرکت های درجه اول از نظام پیشنهادها در شرکت خود استفاده می کنند.
نمونه ای از شرکت های موفق و با سابقه آمریکایی در اجرای نظام پیشنهادها شرکت جنرال موتورز می باشد که در دهه 1960 موفقیت های چشمگیری در این زمینه بدست آورد.