
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی : هادی شرفی
مسئول دفتر: اصغری- جعفر
تلفن تماس:88828604

شرح وظایف دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی
1- ایجاد هماهنگی و تبادل اطلاعات با واحد های بازرسی و پاسخگویی به شکایات واحدهای استانی دستگاههای اجرایی مستقر به منظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی در خصوص پاسخگویی به شکایات .
2- ارزیابی عملکرد واحد های استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها
3- تنظیم برنامه بازرسی دوره ای استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها و اجرای آن از طریق بازرسی های مالی و اداری .
4- انجام بازرسی های موردی از دستگاه های اجرایی با دستور مقامات مافوق
5- انجام همکاری های لازم با گروه های بازرسی و نهادهای قانونی کشور به منظور حسن انجام وظیفه محوله و ایجاد هماهنگی در این زمینه .
6- تنظیم گزارش از نتایج بازرسی های انجام شده و ارسال آن برای مراجع ذیربط.
7-بررسی و پاسخگویی به شکایات و تقاضاهای مردم که از طریق نهاد ریاست جمهوری ،سازمان بازرسی کل کشور ،وزارت کشور و دیگر ارگان ها ی مسئول ارجاع می گردد.
8- بررسی ،اظهار نظر و تهیه پیش نویس تصویبنامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه های لازم در ارتباط با استانداری و واحدهای تابعه (فرمانداری ها و بخشداری ها )و ارائه به مرکز مدیریت عملکرد ،بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور برای سیر مراحل تصویب با همکاری واحد های ذیربط.
9- عضویت و شرکت در جلسات کمیته ها و کارگروه ها با موضوع تحول اداری ،ارتقاء سلامت اداری مبارزه با فساد و رشوه و تکریم ارباب رجوع.
10- تنظیم و اظهار نظر درباره متن قراردادها استانداری و واحد های تابعه و وابسته با اشخاص حقیقی و حقوقی
11- طرح پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری استانداری و دفاع از آن در مراجع قانونی
12- معاضدت قضایی (اعم از طرح دعوا ،دفاع از دعوا ،تهیه لوایح و مشاوره )مدیران و کارکنان استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها در خصوص دعاوی مرتبط با انجام وظایف اداری آنان در کلیه مراجع قضایی،اداری و محاسباتی
13-همکاری با مرکز مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور در خصوص کلیه دعاوی که در مرکز علیه استانداران ،فرمانداران ،بخشداران و واحدهای تابعه طرح و یا از سوی آنان علیه اشخاص دیگر مطرح می شود.
14- انجام امور ثبتی و مستند سازی اموال منقول و غیر منقول استانداری و طرح دعاوی مالکیت و تصرف و متفرع بر آنها و تملک اراضی و اماکن مورد نیاز براساس قوانین موجود برای استانداری و واحد های تابعه و وابسته .
15- نظارت ،ارزیابی و بازرسی از نحوه ارای کلیه ماموریت ها و وظایف استانداری و واحد های تابعه و وابسته و بازرسی از دستگاه های اجرایی استان .
16- دریافت و بررسی شکایات کتبی مراجعین از کارکنان و واحدهای تابعه استانداری و دیگر ادارات و تهیه گزارش جهت مقامات مافوق .
17- بررسی پیرامون صحت و سقم موارد مورد شکایت و پیگیری در این زمینه جهت احقاق حق شاکی و صدور پاسخ کتبی بمنظور اطلاع شاکی از نتیجه رسیدگی به شکایات .
اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات مردمي (سامد) ارتباطات و مشاوره
- برقراري ارتباط فراگير و مستمر با مردم به صورت تلفني، حضوري و ساير ورودی ها از جمله پست و سايت اينترنتي
- ارائه مشاوره و راهنمايي به متقاضيان تلفني و حضوري
- ثبت، انتقال و انعکاس صحيح و کامل تقاضا ها به دستگاه هاي استاني و فرا استاني
- اطلاع رسانی به متقاضيان از مرجع پاسخگویی
نظارت و پيگيري
- پيگيري و نظارت تا حصول نتيجه با رويکرد حل مسئله
- ايجاد هماهنگي بين دستگاهها از منظر پاسخگویی
- هماهنگي با ساير مراکز پاسخگویی به مردم
- نظارت بر عملکرد دستگاههاي اجرايي و مديران از منظر پاسخگویی
- نظارت و کنترل برکيفيت ارائة خدمات دستگاهها
گزارش گیری و گزارش دهی
- تهيه و تنظيم گزارشهاي استحضاري،تحليلي كيفي-كمي در مقاطع زماني روزانه،هفتگي، ماهيانه، فصلي و سالانه
- شناسايي و ريشه يابي مشکلات و ارائة راهکارهاي اصلاحي بر اساس پيشنهادهاي مردم
- ارزيابي و رتبه بندي دستگاههاي اجرايي و مديران
- تدوين الگوها و فرايندهاي پاسخگویی
ارتباط مسئولين از طريق سامانه 111
- انجام هماهنگي لازم جهت برقراري ارتباط مستقيم مسئولين استاني بامردم از طريق تلفن 111
ساير اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات مردمي
- برگزاري جلسات ملاقات مردمي استاندار محترم (كارگروه ملاقات مردمي استاندار)
- انجام امور مربوط به ثبت، ارجاع و پيگيري نامه هاي واصله در سفرهاي شهرستاني استاندار محترم