سه شنبه 20 آبان 1404
تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1404
کد 171047

برگزاری نخستین جلسه بررسی فرآیندهای الکترونیکی صدور گواهی‌های ساختمانی

نخستین جلسه بررسی فرآیندهای الکترونیکی صدور گواهی‌های ساختمانی با حضور معاونین شهرسازی و مدیران فناوری اطلاعات شهرداری‌های شهریار، ملارد و اندیشه به ریاست مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، این جلسه به ریاست راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها و رئیس کمیته راهبری هوشمندسازی فرآیندها و توسعه خدمات الکترونیک شهرداری‌های استان تهران، با حضور نمایندگان دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری و نماینده شرکت توسعه‌دهنده و پشتیبان سامانه شهرسازی در سه شهرداری مذکور برگزار شد.

در این نشست، ضمن ارزیابی کلی فرآیند و گردش‌کار صدور گواهی‌های ساختمانی در شهرداری‌های منتخب، چالش‌های مرتبط با اتصال نرم‌افزار شهرسازی به سامانه‌های مرجع از جمله پنجره واحد مدیریت زمین، سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار، پنجره خدمات هوشمند دولت، نظام مهندسی و آموزش و پرورش مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه جلسه مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع اتصال سامانه‌های شهرداری‌ها به سامانه‌های ملی و دستگاهی در دستور کار قرار گیرد و همچنین چرخه و رویه واحد فرآیند صدور گواهی ساختمانی توسط کمیته راهبری احصاء شود.

شرکت‌های توسعه‌دهنده و پشتیبان نرم‌افزارهای شهرسازی، الگوی واحدی از فرآیند صدور گواهی را برای تمامی شهرداری‌های دارای نرم‌افزار مشابه پیاده‌سازی کنند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه نیز بر این موضوع تأکید شد که با توجه به قرار گرفتن فرآیند صدور گواهی‌های ساختمانی در لبه خدمات برخط (آنلاین)، لازم است تمهیدات امنیت سایبری، پشتیبان‌گیری مستمر و امکان بازیابی ایمن اطلاعات در اولویت برنامه‌های فنی شهرداری‌ها و شرکت‌های پشتیبان قرار گیرد.
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 20 آبان 1404
  • ساعت 11
  • توسط حدیث سهیلی/ روابط عمومی/استانداری تهران
  • تعداد بازدید 4
نظرات شما
captcha refresh
Aa